Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

fredag 4 mars 2011

På trädgårdsmässan idag......



































































































































.........var det massor av saker att titta på.....några fastnade på bild men det mesta fastnade inte......
Dagens största behållning var dock bloggträffen.....Kul att se er tjejer och kul att ha ett ansikte förknippat med bloggnamnen....
Tack Annika för ditt trevliga initiativ.




25 kommentarer:

  1. Hej!
    Så kul det var att ses...och vad glad jag blev över din ord här på din blogg.
    Kan jag låna bilden?
    Hoppas vi ses igen. Jag skall till Malmö en hel del under våren och sommaren.
    kram
    Annika
    Som är trött just nu

    SvaraRadera
  2. Visst får du låna bilden, Annika ;)

    SvaraRadera
  3. Åh jag missade Er, kom till montern men ingen var där som såg ut som bloggare, så jag gick igen......men köpte lite fina krukor först :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du tog på mässan! Kul att träffa er alla på bloggträffen!
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Verkar som det fanns mycket kul att titta på :) Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ja, så roligt det var att träffa alla trädgårdsbloggare idag!

    Fina bilder - den gungande damen gillade jag skarpt...men man kan inte ha allt i en pytteliten trädgård, här är fullt med saker och mer rymms inte - förutom växter då såklart.

    Godnatt och kram

    Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. Åh, vad kul det ska bli imorgon. Var ni någon annanstans än i montern? Tänker på Livsnjutarens fråga ovan. Vill ju inte missa morgondagens bloggträff!:)

    Kram och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Livsnjutaren,så synd att du missade, du skulle frågat....
    Madamr C....Vi var i ett cafe...kom till AoT:s monter kl två så missar du inget...och om du missar tiden så fråga efter bloggträffen i montern så får du hjälp att hitta.....

    SvaraRadera
  9. Jättekul att få träffa dig och alla andra, jdet var mycket att titta på och jag hann inte ens med hälften, men det ska jag ta igen idag.Är det okej att jag lånar bilden till min blogg?
    Hoppas verkligen att vi ses fler gånger.
    Kram Pella

    SvaraRadera
  10. Åhhh vilken trevlig dag du måste hafft!

    SvaraRadera
  11. Vad kul med att träffa alla, önskar jag varit där.
    Tack för tipsen du visat, MB

    SvaraRadera
  12. Tack för rapporten! Ni hade det fint ser jag, synd man inte var där...
    kram H.

    SvaraRadera
  13. Jag tar 10 av den mulliga tanten på gungan, tack!
    Gud vad jag älskar dom där mulliga tanterna. Har glömt bort vem som tillverkar dom. Meddela gärna om du skulle veta. Kanske mamma och pappa kan köpta en till min födelsedag när de kommer över om några veckor.
    Fin rapport och fina kort från mässan, önskar att jag kunde varit där.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Nu ångrara jag jättemycket att jag inte var där idag!!! Det hade varit så kul att träffa er alla. Jag har varit borta mycket på senare tiden och fick et "bara vara hemma sug", i solen dessutom. Hoppas det kommer fler tillfällen.

    Läste ditt inlägg om vovven Bella. Hoppas ni har hittat ett hem till henne. Jag är själv uppvuxen med Rottisar och goare vovvar finns inte.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Hej där! Vilka vackra bilder! Ser verkligen jättetrevligt ut. Och den bloggträffen hade jag ju önskat att jag hade varit med på... Hoppas på samma uppslutning i nästa helg.
    Ser att jag inte är följare av din fina blogg.. förstår inte varför.. men nu är det åtgärdat iaf. :)
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Åh, så gärna jag hade varit med...
    Säkert mycket att titta på också.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Var kul att träffas! Fina bilder från mässan. kram Sophia

    SvaraRadera
  18. Oj vad jag missade mycket när jag jäktade igenom mässan idag. Tur att du dokumenterat så bra.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Nu blir jag nyfiken; vem är vem på bilden?! /Katarina

    SvaraRadera
  20. Härliga mässbilder och trevligt med sällskapet i bild och man blir lite nyfiken faktiskt ;)
    Kakan ser verkligt läcker ut och vore ngt för odlaren att bjuda på i sommarträdgården.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  21. Såå trevligt ni verkar ha haft det!!! Och mycket skoj på mässan ser det ut att vara också...... Synd man bor så långt bort. Jag hoppas jag tar mig till Kista-mässan nästa helg för lite vårinspiration och bloggträff...... Men nu är det fjällen som gäller ett par dagar... kom precis.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  22. Frestande bilder från mässan och visst är det mysigt att träffa bloggfolk!/Anja

    SvaraRadera
  23. Och nu undrar man förstås vem som är vem på bilden! Hälsningar från tant Nyfiken Grön.

    SvaraRadera
  24. Jag sprang nog genom Mässan lite för snabbt efter bloggträffen, för jag missade en hel del på dina och andras bilder...Jag hoppas på en bloggträff, där alla kommer samtidigt. Det var så många jag skulle ha velat träffa. Precis som några andra undrar jag ju vem som är vem på fotot. Var är du själv till exempel?

    Kram
    eva

    SvaraRadera
  25. Så mysigt ni hade det! Blir riktigt avis! Jag var där på torsdagen, men träffade inga bloggare förutom Annika förstås. Hoppas det blir fler tillfällen att träffas.

    SvaraRadera