Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

onsdag 30 mars 2011

Är det ett tecken......

























.....eller?
 I förmiddags såg jag en fin pergola på Scillas blogg Sommar året runt.
Den fina pergolan fick mig att börja fundera lite på om inte jag också skulle kunna ha en pergola.Under dagen har jag grunnat en del och kommit fram till att man skulle kunna bygga en fortsättning på kaninhuset med likadana reglar och stolpar längs gången ut mot grinden. Det skulle också vara bättre för summer snow-clematisen att klättra på en stadig träkonstruktion än den veka bågen i galvanierat stål.


























Då skulle den lilla gräs(och moss)plätten mellan kaninhuset och gatan bli lite mer ombonad.
Mot stolparna på grässidan skulle jag isåfall ha klätterrosor....
Senare idag när jag tittade in på Hillevissans blogg tankar från trädgårdsmästar´n blev jag ännu mer fast i tanken på en pergola.....
Vad tror ni...är det ett tecken eller?






































Några fler små penseer råkade följa med hem från affären idag.....jag som "bara" skulle köpa en bit feta-ost.....hmmmm.....vad är det ett tecken på?
Hagalenhet eller våryra eller avsaknadavblommorefterdenlångavintern........?



15 kommentarer:

  1. Ett tecken! Pergolan är en given succé i din trädgård tror jag.

    Och jag som SKA ha penséer men bara tycker att de inte är bra, fel färg, torra, fula ;-) hittar inga, har dock inte varit vid kyrkan som du tipsade om...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Självklart ett tecken!
    Jag har också fått ett nu... har funderat på pergola hela dan, lustigt! Jag tror att det kommer att bli hur fint som helst.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  3. Klart du ska ha en pergola, kul att få en idé från en bloggvän. Fler penséer är väl helt rätt så att vårkänslan växer sig starkare:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Klart det är ett tecken på att du behöver en pergola! Och penséer med, för den delen! /Katarina

    SvaraRadera
  5. Yes! Du behöver en pergola. Hoppas att du får din klar snabbare än jag. Det kommaer att ta låååång tid innan jag kommit så långt i mina "drömförverklngar" Och ja, penseer behöver man också. (Fast jag har frösått så horibelt många att jag inte får plats - naturligtvis blommar de inte än....

    Kram!
    Stina

    SvaraRadera
  6. Jag bara ÄLSKAR ditt kaninhus, så allt som är en förlängning av det bara MÅSTE bli en succe.
    I motstats till de flesta svimmar jag dock inte inför anblicken av penséer...
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  7. Absolut ett tecken!!! Det kommer bli jättebra med din tanke på en förlängning av kaninhuset... Vilket läckert sådant förresten!!!! Penséer är något i högsta grad nödvändigt just nu.... :-)

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  8. Fööööölj din inre röst.. kommer ju bli kalassnyggt , och som du själv säger så blir det ju bra stöd dessutom. Älskar din kaninbur, så vacker form.
    Penséer får man inte för mycket av.
    Kram Pella

    SvaraRadera
  9. Pergola är jättemysigt! Klart det måste vara ett tecken. Vi har en uteplats med ett pergolaliknande tak. I taket slingrar en honungsros, så det doftar gott när den blommar.
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Någon teckentydare är jag inte, inte ens släkt med Saida, inte ens på avstånd, men klart du ska ha en pergola!!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  11. Klart du ska ha en pergola! Jag funderar också på var jag ska ha en. Och så är det konstigt hur blommor och fröer hoppar ner i kundkorg/vagn när man handlar!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  12. Låter som en toppen ide tycker jag.
    Tänk vad mycket inspiration man får i bloggvärlden.
    Råkade de bara följa med hem...
    Det händer aldrig här (fingrarna i kors)

    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  13. It's a sign - Halleluja!
    Jag tycker det låter som en utmärkt idé.

    SvaraRadera
  14. Definitivt ett tecken! Skrid till verket, bara:) Och ett tecken på våryra också - alldeles säkert... ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Klart du skall ha en pergola! Och jag gillar den som scilla visar upp, fint med runda pålar, de smälter in i lummigheten. I fjol snickrade maken och satte upp en portal av tjocka störar och det blev riktigt bra, nu kan björnbären klänga hej vilt på den. Nu vill jag ha som en längsgående, gles spalje mot grannen där jag kan ha klätterväxter. Vi med små trädgårdar får ju bygga på höjden, när bredden tagit slut :)
    Trevlig inlägg!
    Tack för din hälsning på min dag :) kram :)

    SvaraRadera