Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

lördag 12 mars 2011

Jag faller.......


























......för bladen.


























Det finns hur många som helst.....


























......som är hur fina som helst.



 Frank Headly.....Read Pandora.....Vancouver Centennial


























Hardy Thought Red.....Mrs Pollock.....Rusty


























Madame Fournier.....Chesie Maid.....Vectis Fingry.

Undrar hur det kommer att se ut i mina fönster när jag börjar intressera mig för blommorna?
Nu håller jag mig till Pelargoner med röda blommor....med två undantag, en aprikosröd tulpanblommande och en vit.....




16 kommentarer:

  1. Så vackert med de olika bladverken och de enhetliga krukorna på fönsterbänken.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Och vilka vackra namn dina pelargoner har:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag som är svag för vackra blad har ännu inte lockats av pellisarna... Men vilka vackra namn de har allihop! Sen blev jag lite nyfiken på vad det är du har planterat i lådorna på trädäcket =)
    Ha en fin helg / gittan

    SvaraRadera
  4. Lådorna på däcket är mina höst och vinterplanteringar som står kvar.....ska bli penseer i lådorna så småningom....alunrötterna får flytta ner på marken.

    SvaraRadera
  5. Ååååhhhh absolut - jag faller med dig.
    Vill sträcka ut handen och känna på bladen och lukta.
    Så fina de är.

    Annelie

    SvaraRadera
  6. vad många olika sorter :) Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Åhh.. det var ordning och reda både med namnen, på fönsterbrädan och krukorna, Snyggt!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  8. If I had 2 pots of geraniums, I would be very happy. I can't buy this here in the tropics. Lucky you to have so many pots!
    Rosie

    SvaraRadera
  9. De pelargonierna skulle jag ha behövt för att ersätta de som dog bort i vinter.

    Jag gillar de med fina blad ochså.

    Ha en fin dag
    Gunilla

    SvaraRadera
  10. Vackert redan nu och kan tänka mig den härliga blomsterprakt när det väl blommar - jag väntar på att frosten skall bort sedan skall mina pellisar ut från förådert. MB

    SvaraRadera
  11. Jag håller med, blad är bäst (oftast!)! /Katarina

    SvaraRadera
  12. Så jättefina. Jag gör detsamma - faller för bladen menar jag. (Ibland har jag faktiskt knipsat bort blommorna). Föll för dina krukor också. Jättevackert!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad fin det är med sticklingar och särskilt hos dig. Gillar de svarta krukorna.
    Smart att spara på bara röda.
    Vad duktig du är som kan välja.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  14. Wow....... vilken samling!!!! Jag faller ofta också för bladen på växter. Har inte drabbats av 'pelargonbegäret' ännu dock ;-) Men det är säkert bara en tidsfråga. Det finns verkligen många helt fantastiska sorter. Stod och beundrade flera på mässan i lördags. Och då var det just bladen som fångade mitt intresse. Det är ju helt otroligt hur många varianter det finns..... Ditt fönster ser så läckert ut med de svarta krukorna på rad med sticklingarna i.....

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera