Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

onsdag 29 juni 2011

Under Rönnsumaken.....


























....är det skönt att ligga och lata sig.....

























.....speciellt när det är så varmt som det var idag.

Mamma...varför ligger du där undrar den yngste....






































För att det är såkul att se trädgården från ett annat perspektiv....






































Det tar emot att ens tänka tanken, men tyvärr är min Rönnsumak en flicka.
Både han och honplantor blommar vackert. Honplantornas blommor försvinner snabbt medans hanplantornas
sitter kvar hela hösten och vintern.....men det är väl synden som straffar sig själv....som ni vet så grävde jag ju upp henne som liten planta i parken för några år sedan....


13 kommentarer:

  1. Jag tog bilder på utsikten från min solstol under parasollet för det var för varmt att gå runt med kameran, det blev också lite nya vinklar...
    Ha det bra! /Katarina

    SvaraRadera
  2. Grodperspektiv... kul! Jag har också en honplanta - och min är köpt och betald :-) Rotskotten slår upp lååångt från sumaken = mer än 10 meter. Inte ångar jag många saker i mitt liv, hepp, men denna honrönnsumak är en av sakerna faktiskt...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Haha...grannen har också Rönnsumak så rotskott blir det vare sig jag har en eller inte....

    SvaraRadera
  4. Mysigt att filosofera under träden. Jag som är så glad över mitt nyförvärv för i år, undrar vad det är för kön på min ?!
    Jag vill ju ha de röda kolvarna på min ju...
    Kram Pella

    SvaraRadera
  5. Alla perspektiv är härliga;) Fina kort. Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Visst är det en skön känsla att ligga ner och titta upp :) ser helt annorlunda ut. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Har som du legat ner och tittat på ljuset som silat mellan bladen.
    Fortsatt skön sommar
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. sitta ner och se på fjärilar är mysigt

    SvaraRadera
  9. Aj han- och honplantor, nå då förstår jag :)!!!
    Jag har rönnsumakar att dela med mig till höger och vänster. Men jag tycker inte det är så farligt att det kommer upp lite skott i gräsmattan, klipparn kör så glatt över dem. /Mimi

    SvaraRadera
  10. Jag har också en rönnsumak hemma hos mig som jag är väldigt förtjust i. Den är fin året om.

    Fina bilder du tar. Jag anmäler mig som en följare här och nu ;-)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  11. Senaste dagarna har man verkligen sökt sig till skugga.

    SvaraRadera
  12. Å, det finns väl inget härligare än att ligga under ett träd och titta på himlen genom bladverket en varm sommardag! =)
    /Marie

    SvaraRadera
  13. Hi hi du är rolig du.
    Hoppas du har det skönt i sommar.
    jag bara jobbar och jobbar.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera