Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

tisdag 1 mars 2011

men matte.....


























.....nu är jag riktigt besviken på dig.....


























Du tog den varmaste, skönaste platsen som värmer både underifrån och utifrån om solen skiner, till dina blommor.
Tycker du inte om mig längre?


























Klart jag gör Inez.....du kan väl prata lite med växterna åt mig......



16 kommentarer:

  1. Kattvakt, har man ju hört talas om - men, pelargonievakt - det var något nytt! ;-)
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Ha, ha fin sällskapsdam till sticklingarna! kram

    SvaraRadera
  3. Ja, ALLT offras för våra odlingar - lilla missan får stå ut helt enkelt! Snart börjar ju MARSkatternas serenad - fast din fröken kanske inte bryr sig om sånt trams?

    Gillar Inez blick på den första bilden - äkta kattförakt skickas till pellisen...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Stackars lille kisse!! Hon ser verkligen förtvivlad ut..... Hoppas hon inte äter upp dem nu i trots. FA

    SvaraRadera
  5. Det var kanske inte så snällt?! Men har Inez tagit saken i egna händer (tassar) och gått och lagt sig i din odlingslåda på sista bilden? /Katarina

    SvaraRadera
  6. Nämen så'n underbar pelargonvakt! Och vilka UNDERBARA bilder!/Anja

    SvaraRadera
  7. Hon ligger på locket...såg nästan ut som hon svävade bakom gardinen....

    SvaraRadera
  8. Inez är en synnerligen fin katt, lite grym på matte nu bara, det kan man förstå, bästa platsen och allt:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. HIhi..... man riktigt känner hur hon tänker där på första bilden...... 'Himmel och pannkaka....... var ska jag få plats nu..... Till pellisen: inkräktare!!!'

    FIN hon är!!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  10. Ha ha, hon ser verkligen lite lätt chockerad ut över ditt tilltag!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt inlägg!!! Nu skall jag till att klippa ner mina pelargoner. Önskar dig en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  12. Det blir inte en vrå ledig när odlandet sätter fart likadant för min katt//Britt

    SvaraRadera
  13. Fniss... nej, din katt är inte ensam om att trängas på fönsterbrädan :) Vår Freja är också lite putt på mig, hon kán inte sitta på fönsterbräda och spana på småfåglarna längre :)

    En kollega promenerade förbi mitt hus häromdagen och på jobbet frågade hon vad jag hade i fönstret ;) "pelargonsticklingar svarade jag" :)

    Ha det så gott och går du på mässan, glöm inte att rapportera här på bloggen :)

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder. hon ser lite putt ut! Ha dé!

    SvaraRadera
  15. Det var inte snällt matte.......man kan ju förstå lite...visst gillar vi värme och längtar gör vi.

    Hoppas vi ses på blogg träff i morgon på trädgårdsmässan.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Med lite kärlek så kommer jag nog att växa och bli stor.

    Tack för att du tittade in hos mig.

    Ha en riktig skön helg!

    SvaraRadera