Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

lördag 26 mars 2011

Det är jag som är Salza....


























.....ifall ni undrat. Jag håller mig på min kant och är inte alls lika framfusig som Inez.


























Idag har min matte shoppat.













 Jag tror att hon har köpt de här stolarna bara för att hon inte vill att jag ska ligga i dem. Hon säger att jag hårar ner....Har ni hört så fräckt?

 Men ärligt talat så bryr jag mig inte....för vem vill ligga i en hård stol av plast?


10 kommentarer:

  1. Salza: Åjo, jag tror nog en liten kisse kan få det mysigt i en stol av plast också.
    Matten: Trevlig blogg du har :)

    Ha en fin helg
    /Maja på Färgtrappan

    SvaraRadera
  2. Salza är en klok katt!
    Önskar dig trevlig fortsättning på helgen!
    Christina

    SvaraRadera
  3. Salza, minst lika fin som Inez och med ett annat kynne, kul. Fräcka stolar, passar säkert jättebra hos er men skulle inte alls gå i min trädgård.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. En sån mysig kisse du har! Ser så mjuk och go ut där i solen... och kanske sen på stolen?

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Not caring what you say is typical of a cat. I am sure both cats will be sitting on the chairs before long.

    SvaraRadera
  6. Hej Salza! Du resonerar så klokt! Men vilken fräck matte du har! Har man hört på maken av fräckhet att inte ha DIN bekvämlighet som första argument.
    Så har vi inte alls hemma hos oss (nja, efter en hård skolning förståss). Här tas det hänsyn i första han till oss, Maija och mig. Först kommer vi. Sen kommer ingenting, ingennting och ingen....SEN kommer tjänstefolket.../Wille

    SvaraRadera
  7. Men vilken gullunge du är Salza, jag får sån lust att gosa med dig! Hoppas du hittar någon bra plats att slappa på! /Molly och Pipens matte

    SvaraRadera
  8. Åhh... dom stolarna - helt underbara, men jag trodde inte att de fanns att få tag på längre! Såg en installation med fem eller sex gröna sådana i en välklippt björkhage och det var sååå snyggt.
    Fin kisse också, tycker
    Eva

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig blogg du har. Älskar dina bilder, de är så färgrika och levande.
    Hit kommer jag fler gånger, tack!

    SvaraRadera