Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

fredag 30 november 2012

Den första....


































.....snön kom idag.
Inte mycket, men ändå snö.
Och så passande nu till första advent.
Och så fick jag äntligen till ett litet adentsbidrag till blommig fredag.(har varit lite dålig på det ett tag)
Titta in hos Helena för mer advent.....

45 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Här har det kommit en hel del snö idag.
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har också lite snö. Och jag tycker att det är alldeles lagom med LITE snö! Bara så pass att det blir lite vitt på marken. Det är fint så!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Hej! hos oss syns inte bladen på marken av all snö. Barnen åker pulka för fullt.
    Och jag trynar kudde med en förkylning. Alla firar vi advent på olika sött.Ha en fin advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Läckert collage, snygt.
    Ha en skön adventshelg,
    Vivian

    SvaraRadera
  5. Så vackert, så skirt!
    Ha en underbar advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Läckra blad! Ingen snö här ännu, och jag hoppas det förblir så:).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert collage! Vi har ingen snö ännu, men österut i Småland har det kommit en del.
    Ha en fin första advent!
    Christina

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder! Masai njöööt idag när vi var ute och gick och det kom snö. Han är den enda i familjen som gillar detta vita :-) till någon reda.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tjohoooooo! Känner mig som fem år på nytt, kan knappt vänta på att jag ska få lite frukost i magen, sedan ska jag uuuuutttt. Fina bilder, som alltid. Och ha en fin advent!

    SvaraRadera
  10. Bara så snyggt med pudersnö på bladen
    här har vi fått lite mer snö men inte så mycket så att man måste skotta,skönt det
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  11. Lite snö är alltid bättre än ingen alls. Härligt när den kommer!

    Vilken tjusig grön kruka ni har på jobbet. De där "amaryllis-stöden" var fina. Var hittar man sådana?!

    Hoppas du får en trevlig adventshelg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  12. vackra bilder du bjuder på//Britt

    SvaraRadera
  13. Jag hoppas det ska komma snö hit också. Ha en fin advent,
    Carina

    SvaraRadera
  14. Det är mysigt med snö nu till advent :) Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Oh, jag älskar snö och blir avundsjuk på det lilla puder du fått på dina blad. Här finns ingen snö alls, bara kallt så lite rimfrost på morgonen är det ju.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Vakkert!..det første snøfallet er jo så magisk...det gir julstemning med en gang:)
    God 1.adventhelg:)

    SvaraRadera
  17. Tjusiga bilder! Oh.. kanske ska jag ta och skicka ned lite snö. Tror nästan det börjar räcka här med en 3-4 dm... ;)
    Ha en finfin första advent!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Vi har fått riktigt mycket snö idag .
    Det som jag inte tycker om är att det har blåst riktigt mycket så det har varit lite besvärligt ute på vägarna.Nu i skrivande stund har vi minus 11 grader.

    Vilket fint collage du gjort.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  19. Vackra bilder. Snön som i slutet av veckan räcker för hela vintern:-) Härligt att fortfarande kunna gå i skogen utan att inkräkta på skidspåren.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  20. Så artig collage og med et melislag med snø på også:) Ingen snø har falt over oss i Oslo ennå....Håper den kommer snart... Godt å bli pakket inn i litt hvitt:) God søndag!

    SvaraRadera
  21. Låter härligt med resa på jullovet! Och julpyntet på ditt jobb ser ut att bli bra som vanligt, där är ju så fint! Lagom mycket snö på dina bilder, tycker jag:)
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  22. Jamenensåsnyggbild!
    Du är duktig du Ann-Charlotte, med en fantastisk blick för estetiken, tydligen i allt som gäller färg och form. Jag tänker på påsen du gjort till de små vallmofröerna jag fick. Jag brydde mig NÄSTAN inte om fröerna när jag fick se påsen du hade gjort - ett läckert foto i gudomliga färger vikt på ett origamiliknande sätt. Du är duktig du... Tack för den lilla sköna skapelsen, även fröna!
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  23. God Jul på dig!
    Saknar dig på bloggen men jag förstår att man måste pausa lite ibland.
    JAG har ju inte själv varit så aktiv men just dig saknar jag väldigt.
    Kram och God jul igen
    Annika

    SvaraRadera
  24. Efter ett år i exil från trädgårdsbloggarnas värld vill jag i alla fall önska dig ett riktigt gott nytt år. Kanske uppenbarar det sig en möjlighet att ta igen något av allt trevligt jag missat i form av trädgårdsträffar och blogginlägg. Några rapporter har jag ju fått från annat håll..
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  25. Hej!

    Skulle bara säga att jag saknar dig. Hoppas att allt är ok. Det finns vissa som man tänker lite extra på lite då och då.
    Kram från mig till dig.
    Annika

    SvaraRadera
  26. Undrar just om du har gått i ide...
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  27. Hej,
    saknar dig och dina bilder!
    Allt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  28. Det var så länge sen jag såg dina underbara inlägg och bilder. Saknar dig och hoppas så att allt är ok.
    Glad Påsk!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  29. Hej!!!!

    Du är saknad! Hoppas att du mår bra.

    Stor kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  30. Ja, vi saknar dina inlägg!
    Pia

    SvaraRadera
  31. Heisann!
    Ser det er lenge siden du postla dette innlegget, men jeg tar sjansen på å invitere deg på Blogger´s Sunday Walk fk søndag likevel... blir du med? Mer info på bloggen min. Ha en fin kveld ;:OD)

    SvaraRadera
  32. Här är en till som saknar dig och dina inlägg, hoppas du har det bra / Kram gittan

    SvaraRadera
  33. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvaraRadera
  34. Heisann, du blogger kanskje ikke lenger, men kan dette være en anledning til å starte igjen?
    Jeg ønsker å skape mer liv i Blogger´s Sunday Walk. De siste gangene har jeg gått "alene" - så nå inviterer jeg til ny giv i 2017, og håper på at mange tar seg en tur ut og dokumenterer det som skjer fire søndager i året.
    Ha riktig go´hælj ;:OD)
    Se: http://viltogvakkert.blogspot.no/2016/12/bloggers-sunday-walk-2017.html

    SvaraRadera
  35. This blog is so interesting and impressive

    SvaraRadera
  36. Heisann, lenge siden sist! Jeg sender ut en liten invitasjon om å delta på Blogger´s Sunday Walk til alle som har vært med før. Det er nå blitt enklere å delta via InLinkz. Intensjonen er den samme: å få bloggere vekk fra skjermen en liten stund for å lee på beina, og så dele opplevelsene fra turen. Prøver nå også med en felles upretensiøs foto-oppgave. Hadde vært riktig hyggelig om du blir med siste søndagen i oktober. Har til hensikt å ha et innlegg mandagen før for å opplyse om BSW høst. Så følg med. Velkommen, beste hilsen Vilt og vakkert
    Her kan du se siste deltakelse: https://fresh.inlinkz.com/party/5dc2d5d10ea14d8e998763457dc8c8ab


    SvaraRadera