Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

fredag 7 oktober 2011

Skönheten.....
























.....och......
























.....odjuret.
Magnolians skönhet går inte att ta miste på men dess fröställningar tycker jag ser lite lätt groteska ut.
Veckans blommig fredag har "skönheten och odjuret" som tema.
Titta in hos Katarina för mer skönhet....och fler odjur.

42 kommentarer:

  1. Har aldrig sett magnolians fröställningar förut, så i det här fallet, var det ett välkommet "odjur". Man lär så länge man lever!

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Allt ligger i betraktarens öga (som tur är).
    Jag tycker att fröställningen är en riktig skönhet den också :-)


    Ha en fin helg!

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Ja har man fantasi så ser det ut som ryggen på ett fasligt odjur, magnolians fröställning:)
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  4. Ja har man fantasi kan det vara en fjällig best som gömmer sig bland bladen...

    SvaraRadera
  5. Magnolian är ju en riktig skönhet och en önskeväxt.
    Fröställningen liknar ett urtidsdjur.

    Önskar dig en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Åh, vad jag vill ha en Magnolia! Så snygga bilder. Jag gillar fröställningen också som ser ut som ett urtidsdjur:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej igen.
    Vad roligt att du vill följa och deltar i min utlottning. Ganska långt ned i min högra marginal borde du kunna hitta mina "Bloggintresserade". Man får skrolla en bit.
    :-)

    Anna

    SvaraRadera
  8. Spännande fröställning, ser ut som nå´t fjälligt. En skön fredag och helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  9. Gillar den lika mycket på hösten och siboldin har extra fina tycker jag. Tänk vad mycket fint det finns.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  10. Jo, du har så rätt. men de är ju urtidsväxter så...

    kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  11. Du kanske har rätt, knopparna är inte vackra.

    SvaraRadera
  12. Läckra bilder på odjuret;) Trevlig helg önskar jag dig. Kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Har aldrig sett fröställningarna, jättevackra!
    Ha en underbar helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  14. Tänk om man hade en Magnolia. Med eller utan "fula" fröställningar.
    Tjingeling

    SvaraRadera
  15. The seed heads look like they are covered in scales - like an alligator. The flowers on the other hand are very beautiful!

    SvaraRadera
  16. Nu blev jag nyfiken om min magnolia fått någon fröställning. Får kolla imorgon.
    /Anette

    SvaraRadera
  17. Mmm de är 2 sider av samma växt :) Kram Suss

    SvaraRadera
  18. Tack för den tolkningen - du har visat mig hur magnolians fröställningar ser ut! Varför har jag aldrig lagt märke till dem...blir det kanske inga i min trädgård..?
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  19. Snyggt .....men på olika sätt.

    Kram

    SvaraRadera
  20. Magnolian har jag inte studerat närmare förutom blommorna som verkligen är sköna:)
    Kram

    SvaraRadera
  21. Dessa fantastiska överlevare från dinosaurietiden! Gillar både blommorna och frukterna!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  22. href="https://istanbulolala.biz/">https://istanbulolala.biz/
    OESP

    SvaraRadera