Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

tisdag 13 september 2011

Den sista.....
























.....måltiden.


























Det första jag gör de dagar jag arbetar i den stora trädgården är att ta en hink i ena handen och sekatören i den andra och ge mig ut på snigeljakt.
Just nu är det rätt så gott om sniglar. De gillar området runt komposten och så gillar de fallfrukten. För att locka dem har jag en liten och väldigt enkel snigelfälla som består av en hög med halvruttna äpplen....
Och så när de sitter där och smaskar kommer jag med sekatören....klipp...klipp....
Lite makabert känns det men vad gör man.......


























Att det stormar spelar ingen roll.....somliga blommar lika fint liggandes......

11 kommentarer:

  1. Vilka läskigt fina snigelbilder. Man vill ju helst av allt inte se de där äckelpäckeldjuren. Bläääääää. Tyvärr gillar de ju verkligen det fuktiga vädret vi har.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Solgula blommor behövs nu men fy va äckligt det är med sniglar...
    Ha det bra i höstrusket!

    SvaraRadera
  3. Dom är så vidriga sniglarna, tur att jag bara sett fem i år. För tre år sedan plockade och klippte jag säkert ett trettital per kväll. Tittar mycket hellre på dina solar:).
    Kram maria

    SvaraRadera
  4. Urgh! Men visst! Vad gör man? Jo. Det blir "klipp, klipp" här med....även om årets riktigt stora plåga är snäckorna i miljarder...all over...över allt på fi...nä, jag menar svenska.
    Och då låter det inte klipp,klipp utan kraaaasch under trädskon...makabert ja. Man e' väl inte mer än trädgårdare som är rädd om sina investeringar...tänk att pengar alltid skall styra;)))))!/Anja

    SvaraRadera
  5. Jag är ännu förskonad från dessa äckelpäckeldjur i min egna trädgård men måste ibland göra en insats hos mina kunder... man gör ju det som man måste men vidrigt är det.

    Tack för lite solsken däremot.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Jo, en hel del sniglar finns det just nu. Sniglar i alla former och storlekar... Solarna gör miga glad!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  7. Ja, fy, vad läskigt att ha ihjäl de där stora! Men läckra bilder var det:)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Oh, vad äckliga sniglar, är så glad att jag slipper dem här, peppar peppar att de inte kommer än på länge...

    SvaraRadera
  9. Fyy...för sniglar, men du har fångat fina bilder, trots blomster-marodören.
    Ha en fin dag!/bea

    SvaraRadera
  10. jag trodde jag skulle slippa sniglar i år, men de har ätit allt nyplanterat... :(

    SvaraRadera