Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

tisdag 20 september 2011

Blommar.....


























.....för fullt gör mina pelargoner nu. Lite sent kan man tycka men "duktiga" jag har nog gett dem....
























....dem för mycket näring under vår och sommar så det blev mest en massa blad istället för....

























.....blommor.
När jag slutade ge gödning satte de igång att blomma......
De får väl komma in på fönsterbrädan och blomma vidare där. Känns tråkigt att sätta ner dem i källaren nu.
Fast det är väl inte riktigt dags ännu hoppas jag.....

8 kommentarer:

  1. Har läst ikapp helgens inlägg och oj, vad fint det blir i rabatten! Gillade klottujorna...det trodde jag aldrig att jag skulle säga, att jag gillar tuja. Men kloten var vackra... hm, kanske något att tänka på.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kan njuta länge än av dina pelargoner:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. det finns en anledning att mina pelargoner blommar :)

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att pelargonerna får ta en sväng via fönsterbrädan innan de hamnar i källaren;)! /Anja

    SvaraRadera
  5. Glömmer alltid att gödsla pelargoner och i det fallet lönar sig glömskan!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Mina pelargoner blommar också mer än någonsin just nu innan frosten...

    SvaraRadera
  7. Snygg röd färg! Håller med om att de kommit igång lite sent med blomningen. Jag hoppas de kan stå ute ett tag till. Jag har hört att vintern kommer föst den 22/12 till Göteborg:))). Så det blir brittsommar i oktober.
    Kram Maria

    SvaraRadera