Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

onsdag 6 juli 2011

Mycket snö....


























.....mitt i sommaren.
Snötörel och....





.....clematisen Summer snow.
Vårt lilla radhus har en liten trädgårdsdel i norr och en något större i söder.
Men läget gör att vi inte har någon kvällsol tyvärr....
Men precis som på vintern...gör lite snö världen ljusare.....






Och på tal om avsaknad av ljus så står mitt senaste impulsköp och väntar på att få en växtplats.
Mörkt ormskägg...funderar på att ha dem i kruka ett tag för att ha de nästan svarta bladen inom synhåll....

6 kommentarer:

  1. Snötörel är så vacker, snyggt i kruka som du har. Ormskägget är trevligt - ett tips, det bildas nya små bebisrosetter efter ett tag och dessa är lätta att dela av och på så sätt föröka beståndet.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!
    Javisst gör snön att det blir ljusare.

    Har en snötörel som jag haft i köksfönstret och den var så stor och fin, men den snöade så förfärligt så jag bar ut den...skulle jag inte gjort, regnet i helgen kom och slog sönder den
    :((

    Min summer snow har inte kommit så långt alls ännu.....men den spurtar på.... :))

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Jag hade snötörel ifjol, men hade inte en aning om vad den hette. Nu vet jag :) Vad fin den snöiga klematisen är! /Mimi

    SvaraRadera
  4. Spännande med de mörka bladen//Britt

    SvaraRadera
  5. Snötörel är nog min favorit bland sommarblommorna, men jag lyckas aldrig övervintra den så nya inköp görs varje år. Men det är den värd.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den snön gillar vi, eller hur:)

    SvaraRadera