Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

onsdag 20 juli 2011

Ingångna handskar.....


























....är sköna att ha, men till slut måste man skiljas från dem hur sköna de än är.


























Hittade billiga handskar på granngården.....men ska köpa mig ett par tunna handskar med skinn på insidan också....de är hur smidiga som helst att arbeta med.
Antar det finns fler än jag som har svårt att skiljas från de ingångna....

17 kommentarer:

  1. Du har helt rätt! Man har favoriter som är svåra att skiljas ifrån... Märkte idag när jag var inne på en annan blogg att du hade skrivit det här inlägget men det hade inte uppdaterats på min blogglista, skumt! Blogger verkar inte alltid fungera som det ska. Det är ju tråkigt om man missar ett inlägg.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Oj! Ja de var verkligen ordentligt använda, men som du säger är de bäst då. Köp dej ett rejält gäng nya i olika tjocklekar. Jag har svårt att arbeta med handskar tyvärr, inte skoj då taggar sätter sej i fingrarna dock.

    Haha :) ja åker ja.....så långt tänkte jag inte... ;)) tack för den!!

    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen ett älskat par handskar, må de vila i frid efter ett långt och slitsamt trädgårdsliv! :) Jag önskar att jag gillade att jobba med handskar på, men det funkar inte - de åker alltid av efter en stund. Och då ser ju mina händer ut därefter... kanske skulle ta mig till Granngården nån dag. Det kanske är ett par med rosor som behövs för att jag ska använda dem, hihi ;)
    Kram från Hanna

    SvaraRadera
  4. Ojoj! Nej. Inte svårt att skiljas från arbetshandskar - jag förbrukar ett par i veckan! De MÅSTE vara hela - annars får det ju inte att rensa med dem i rabatterna./Anja

    SvaraRadera
  5. Jag gör mycket utan handskar också men vissa saker bara måste man ha handskar till...rosorna tex och när jag gräver, sopar eller skyfflar.
    Men tilll finrensning i rabatterna tar jag av dem för att få bättre grepp. Men just de där väldigt tunna handskarna har varit superbra så jag hoppas hitta likadana....de var också billiga förresten.
    Har faktiskt haft likadana när jag rider, betydligt billigare än dyra ridhandskar men lika bra ändå....

    SvaraRadera
  6. Tänk, jag använder nästan aldrig handskar... så du kan ju tänka dig hur mina händer och naglar ser ut... oj oj oj... /Katarina

    SvaraRadera
  7. Helt klart dags att skiljas från dem:). Hoppas du hittar ett par nya som du gillar. Jag skulle behöva ett par som håller vattnet ute, för det är det största problemet tycker jag. Det är inte så kul att vara dyngsur inne i handsken:)).
    //Maria

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, de var verkligen rejält utslitna =) Jag skildes från mina favoriter i helgen då fingrarna tittade ut lite väl mycket (fast inte så mycket som dina "ler") Gissa om jag blev glad när maken efter en runda i"gömmorna" kom ut med ett par likadana =P Jag anv. GUIDE från bygghandeln, skinn på insidan och de tål det mesta + de är supersköna när man "gått in dem"
    Kram gittan

    SvaraRadera
  9. Det går åt handskar men det är svårt att skiljas när man har hittat ett par riktigt bra//Britt

    SvaraRadera
  10. Gör som du, jobbar gärna utan handskar. Låter min koreanska hacka göra grovjobbet nör det gäller att få upp ogräset så det går bra för det mesta. Sedan jag hittade en speciell "trädgårdstvål" kan jag jorda ner fingrarna utan att få självsprickor och nariga händer, men blir det riktigt illa gör jag ett avkok på vallörtsrot och låter händerna ligga i blöt däri ett tag. Huden blir mjuk och alla sår och sprickor försvinner direkt!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  11. Det syns att du har arbetat hårt;)Kram kram

    SvaraRadera
  12. Viktigt med sköna och smidiga handskar, om man gillar rosor klarar man sig inte utan:)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Man ska använda saker tills de trillar sönder har jag fått lära mig. Du med ser det ut som:-)? Ett par sköna arbetshandskar är som ett par skor...när de är som bäst är de på upphällningen.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  14. Välanvända, finns en sorts skönhet i det tycker jag. Är inget bra på att använda handskar, men i bland är det alldeles nödvändigt, med mitt stenprojekt är det helt oundvikligt, annars skadar jag händerna allvarligt.
    Men ogräs rens, då ryker handskarna av lika kvickt som de kommer på. kram Sophia

    SvaraRadera
  15. Oh... välanvända handskar med hål i har jag massor av :-))) Hihi... har också fyndat handskar (och kläder) på granngården alldeles nyss. Just handskar är det ju strykande åtgång på. Hur man än gör liksom.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  16. Tycker det är svårt att hitta bra handskar som håller! Jämt är det nån finger som tittar ut! Hälsningar Christina

    SvaraRadera