Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

fredag 8 juli 2011

Om jag gråter...


























....en skvätt kanske vi slipper saxen....

......som de vita nävorna fick känna av.


























Jaja....ni slipper idag. Jag gör inget bra jobb när det regnar så mycket iallafall. Men nästa vecka.....


























......behöver jag komma fram med gräsklipparen.
Jag drar mig i det längsta för att klippa av de vackra och blomvilliga nävorna.
Men nu måste det göras......

11 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!!! Du är ju så himla duktig!!!Kramfina du/ johanna

    SvaraRadera
  2. Is it raining? Lucky you!
    you send me some bubble here in Sardinia, we have 37 ° today?
    Hello! Only today I found your beautiful blog and I was immediately intrigued! It 'wonderful to see these images that give freshness!

    SvaraRadera
  3. Med så många blommor kvar förstår jag att det är svårt att halshugga...
    Själv tyckte jag enbart att det var skönt när mina nävor blev till gröna kullar utan blommor.
    Trevlig helg önskar
    Eva

    SvaraRadera
  4. Ja, det måste man... men inte riktigt ännu hos mig.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Jag vet, det är jättesvårt att klippa ner dem, men det blir ju så bra sen!
    Trevlig helg! /Katarina

    SvaraRadera
  6. Här är en till som har så svårt att ta fram saxen i det här sammanhanget. Vill vänta lite till. Bara lite till....
    Ha en skön helg!
    Eva

    SvaraRadera
  7. Några nävor blommar fortfarande fint här, men några har blivit tråkiga//Britt

    SvaraRadera
  8. Känns lite obarmhärtigt, men ansning är nödvändig :)
    Kram /bea

    SvaraRadera
  9. Jag klarar inte av att ansa, så allt växer över och ser gräsligt ut in i det längsta! Tur att det finns folk som är bra på det så jag inser att jag borde lära mig!! /Mimi

    SvaraRadera
  10. Oh, jag brukar bara ta bort blomstänglarna. Men kanske ska prova att klippa ner och se hur det blir..... Förstår att du drar dig, så fin den är nu hos dig!!!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  11. Ditt inlägg ger mig en välbehövlig puff! Ut och klippa nävorna som börjat skräpa! Men när de fortfarande ser ut som på dina bilder har jag inte hjärta att ta fram saxen!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera