Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

tisdag 25 oktober 2011

Nu har jag.....
























....gjort det igen.






































Alltså varit på en plantskola och kommit hem med något jag inte alls behövde. Ja egentligen har jag kommit hem med något  jag inte ens visste fanns.
En Glaspärlebuske, Callicarpa bod "profusion".
En ganska pinnig historia med alldeles underbara små lila pärlor på........
























Måste bara hitta något som får de lila pärlorna att sjunga lite extra. Något gult eller limeaktigt kan nog bli fint....






































I väntan på bättre sällskap står den lite provisoriskt på trappan......


14 kommentarer:

  1. De lila pärlorna ser nästan lite overkliga ut. De ser ut som små godisbitar. Vilken söt växt!

    Hälsar Ås

    SvaraRadera
  2. Hehhee! Vad konstigt att du inte behöver den?! Nu vet jag helt plötsligt varför jag känner mig så tom - Jag behöver ju en glaspärlebuske! Kopiera länken till Odla så får du kanske en idé...: lhttp://www.odla.nu/artiklar/ute/prydnadstrad/hostens-fargglada-buskar-och-trad
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Spännande, har heller inte sett den förut, undrar när bladen kommer... alltid kul att upptäcka nåt nytt:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fin! Förstår att du föll för den. Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Ja den är fin... ser ut som man klistrat på pärlor nästan. Jo, en sån behöver nog jag också :-)

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig växt! Har läst ikapp alla dina inlägg som du har skrivit under tiden jag har varit i USA och jisses vad ni har slitit. Det kommer verkligen bli så fint!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Åh, åh, åh.... så fin. Och grattis!! Klart du behöver en sån. Sen jag såg en bild för något år sedan på några kvistar i en bukett från en glaspärlbuske med de där lila bären har jag velat ha en. Har aldrig sett någon plantskola här uppe sälja den så den är säkert en lågzonare. Hade nästan glömt mina drömmar om glaspärlbusken. Tack för påminnelsen. Jag blev ju så till mig över lingontryet förra veckan hihi... så nu detta. Heja lila!!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  8. OJ, vilka härliga bär, färgen är ju alldeles underbar, förstår att du behövde en sån!

    SvaraRadera
  9. Wow vilken växt! Grattis till köpet! En sån behöver jag också:).
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka pärlor. måste också in på någon plantskola för ni är flera som hittat så fina saker//Britt

    SvaraRadera
  11. Men det är ju inte konstigt att du föll för den, så häftig! Men kanske lite svårplacerad? /Katarina

    SvaraRadera
  12. En riktig sötnos :))

    SvaraRadera
  13. Det var min kommentar som blev anonym, satt vid en dator som jag inte loggade in på...så du vet ;))

    SvaraRadera