Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

måndag 31 oktober 2011

Oktober månads Moodboard....
























....var Lottas rubrik igår.
Jag läste nyfiket och blev själv sugen på att hänga på utmaningen från Karin A Fotografi.
Så här sista dagen i oktober summerar jag denna månad med ett leende.....visst har det varit hyfsat väder nästan hela månaden och många av våra träd och buskar fullständigt sprakar av färg just nu.....
Jag blir iallafall glad av alla färger som finns nu.


























På hundpromenaden slank det ner en hel del bär och nypon i fickan....visst är de härligt färgglada.


























En riktig dunderkur inför nästa årstid som inte är lika färgsprakande.
När jag skulle plocka undan efter mig såg jag betonghjärtat och fyllde det, och så hamnade alltihop på stället där det händer saker.....nämligen som ni kanske redan gissat....


























.....på trappan.
Glöm nu inte att titta in hos Karin A.....

16 kommentarer:

  1. Jag blev också inspirerad av Karin idé med mood board och tänkte ge mig på att samla in mitt eget bidrag. Vi får se hur det slutar,,,;-)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Mustigt inlägg som tilltalar!/Anja

    SvaraRadera
  3. Trevlig idé, som jag skulle kunna hänga med på nästa månad.
    Så fin din mood board är! Läckra nypon och bär du hittat.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Visst blir man glad av alla vackra färger i dina fina bilder.
    Må så gott!
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Kul med trädgårdsmood board! Tur att man har hund och stooora fickor :-) Härliga bär och frukter du hittade...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd du gör på dina promenader!!! Och wow vilka färger..... Verkligen en toppen moodboard för oktober. Vad vackert att ha allt i en skål så där på trappan där man ser den ofta. ja.... nu gäller det att hamstra färg :-))

    Blir också nyfiken på den där utmaningen - ska kika över dit.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  7. Blir ännu finare på din trappa, du kan ta vara på naturens färger:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh men vad härligt! :) Kul att få sin din tolkning av oktober och fina fynd. Jag ser redan fram emot att se alla november-bilden. Ha en fin vecka och tack för att du deltar i utmaningen! Kram

    SvaraRadera
  9. Åh alla dessa färger, får sådan energi av dom.
    Det bästa med hösten.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  10. Urläckert! Älskar färgerna, ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Lovely colors! Picture #3 is my favorite! Vackra!

    SvaraRadera
  12. Visst är det härligt med alla sprakande färger just nu - det gäller att hålla fast det en stund för snart nog kommer snö- och frosteländet,
    kraxar Eva

    SvaraRadera
  13. Härlig färger du visar upp, kan behövas nu när det är så mörkt ute//Britt

    SvaraRadera
  14. Så läckert (och jag får fortfarande hjärtklappning när jag ser din glaspärlebuske i limesällskap), där ska jag kika in.
    Kram

    SvaraRadera