Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

måndag 18 maj 2009

Det finns en liten trädgård också....

......nämligen min egen. Sen jag började att sköta om den stora trädgården har den kommit lite i skymundan, men det finns lite att titta på i den också. Tex Blodtopp, Sanguisorbia Officinalis. Jag tycker verkligen att det är urhäftigt att titta på växterna genom kameralinsen. Klicka gärna på bilderna för att se dem uppförstorade. Speciellt denna bilden blev rolig tycker jag.

Här en söt lökväxt som jag faktist inte vet vad den heter. Den har funnits i trädgården så länge vi har haft den och den blommar lika fint varje år.

Allium gigantum.......

......och en näva.......

Detta gräset satte jag i en tillfällig(trodde jag)rabatt som bara skulle vara fin ett kort tag för sedan skulle vi göra om altanen, men den har mer eller mindre permanentats och altanen rasar mer och mer.......Men gräset är fint med sina svarta vippor och det sprider sig välvilligt:)

2 kommentarer:

  1. Viken vacker, klassisk trädgård eller kanske snarast park, du ser ut att ha med ett vackert boningshus! Roligt att du är intresserad av trädgård när du får har så underbara föruttsättningar./Anja

    SvaraRadera
  2. Jag bor inte i det stora fina huset. Det är ett dataföretag som huserar där och jag har fått den trevliga och stundom slitsamma uppgiften att ta hand om trädgården. Den var rejält eftersatt i underhåll när vi kom dit. Men visst är det lyxigt att få ha så kul på jobbet....

    SvaraRadera