Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

lördag 27 oktober 2012

Nyaste rabatten....


























....är fortfarande fin.
Iallafall var den det i onsdags när jag jobbade i den stora trädgården.
Sen dess har vi haft två frostnätter....
























Alunroten blommar på nytt....
























.....och lungörtens blad är vackra utan blommor och likaså....
























.....brunnävans.


























I en några år äldre rabatt är det alldeles för trångt för....



.....kärleksörten..
Nästa år är det dags att gräva upp plantorna och dela och då kan jag göra en ny rabatt med kärleksört.
Jag har ett ställe som jag aldrig riktigt har blivit nöjd med och dit kan alla nya plantor flytta.

9 kommentarer:

  1. Så vackert och vad härligt det är med gratisplantor.
    Ha en härlig lördagkväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Min kärleksört har också mittbena:)). Din rabatt är helt underbar!
    Ha en skön kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vist är det bra med växter som man kan dela och få många gratisplantor,så dyra som växter är
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Verkligen super fin är den. Fast idag ser den nog som sagt lite annorlunda ut.
    Vi har snö.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Det är det som är så bra med både perenner och rabatter....man kan alltid ändra och flytta om om man inte är nöjd eller om plantorna har vuxit sig för stora. Kul att ha planer för nästa år också....här snurrar också tankarna om vad jag skall göra nästa år:-)
    Ha en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  6. Mycket fin och smakfull kombination av växter, gillar att det är livfulla blad med några blommor, gillar också massplantering av en växt. Du har gröna fingar :) Ha det, kram

    SvaraRadera
  7. Alunroten är en av de växter jag gillar :) mest för dess fina färg på bladen Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Vad bra att man kan dela kärleksörten. Det kanske jag kan göra det med mina.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Den ser väldigt fin ut din plantering =) Om du vill ha fler kärleksörtsplantor så har jag ett par meter häck här som ska bort till våren! Jag har tröttnat på dem så nu ska de bort! Dom är nog redo att dela också misstänker jag...
    Ha en skön söndag / kram gittan

    SvaraRadera