Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

fredag 29 juni 2012

Jag kryper...
























...omkring i några av rabatterna när jag ska rensa ogräs för det är stört omöjligt att rensa annars. Och helt ärligt tycker jag det är ganska mysigt att sitta i rabatten och spana ut över trädgården.
























Fast vid förra krypsejouren var det knopparna på benveden (också den en krypande sort) som fångade mitt intrresse.

 Benveden växer som marktäckare i en av rabatterna.


Och på tal om marktäckare....
I ett par veckor har jag sopat upp alla gula små blommor från det stora gullregnsträdet....
























...och nu är det fröskidornas tur.
























Och på tal om att sopa....






































....så har paradisbusken nästan blommat över den också.

7 kommentarer:

  1. Fniss.. du är fenomenal på text och illustration!
    Ha en fin helg/ bea

    SvaraRadera
  2. Håller med Bea!
    Själv sopar jag syrenblommor som skräpar oerhört mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är ganska mycket städande i trädgården, men det är ju betydligt roligare än att städa inne! Vilken tur att du räddade den stackars igelkotten, bra jobbat! /Katarina

    SvaraRadera
  4. Det är ganska trevligt att krypa omkring i rabatterna och man hittar både det ena och det andra och nya fotovinklar:).
    Vilken vacker trappa. En benved borde man nog ha:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Älskar att se trädgården ur en ny synvinkel. Det ger lite av en aha-upplevelse.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Alldeles härliga bilder! Jag önskar jag fick plocka upp efter mitt skräpande gullregn, men sjutton också det har dött. Jag bara måste köpa ett nytt! Vilken härlig bild på igelkotten i ett föregåendeinlägg. Jag har aldrig sett en sådär nära! /Mimi

    SvaraRadera