Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

onsdag 27 juni 2012

Dramatik på....

....jobbet.
När jag var i full gång med att klippa kattmyntan hörde jag att underligt pip som jag inte kunde identifiera.

Jag tittade runtomkring mig, mest uppåt för jag trodde det var en fågel, men till slut insåg jag att de gälla pipen kom från en igelkott som ramlat ner i en ljusbrunn.

Operation räddning sattes igång....

....varpå den lille stackaren låg helt paralyserad en lång stund efteråt och då passade jag lite ofint nog på att....

.....ta några närbilder.
När jag återgick till klippandet dröjde det inte länge förän igelkotten vaknade och pilade iväg.


14 kommentarer:

  1. Men käre lille kotten, vilket äventyr den råkade ut för! Och så grymt söt den är. Du är en kotte-hjälte! Jag tycker så mycket om igelkottar, och första åren här såg jag dem då och då i trädgården. Nu var det dock alldeles för länge sen... :( Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Men hur söt kan man vara på en skala??? Vilken härlig bild!!!

    SvaraRadera
  3. Så liten och hjälplös, tur att du hörde pipet.
    Kram

    SvaraRadera
  4. En sån tur att du hörde den lille och kunde hjälpa den upp. Det blir till att lägga nät över ljusbrunnarna - säg till vaktmästeriet :-)

    Så fin närbild du fick - han ser lite lerig ut om nosen?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Dagens hjälteinsats.
    Sista bilden är ju hur bedårande som helst.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Åh vad söt! Vilken tur att du kunde hjälpa den lille kotten.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig närbild:)Ser fint ut hos dig.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Så söt! Älskar igelkottar och önskar så att vi hade en i trädgården.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Men stackars liten... Jag är svag för igelkottarna även om jag önskar att de inte fyllde hela min gräsmatta med bajs som de gör i år =)

    SvaraRadera
  10. Tur att du kom till räddning//Britt

    SvaraRadera
  11. Vilken jätefin bild! Skulle gärna ha en i trädgården också!/Susanne

    SvaraRadera
  12. Vilken superhjälte du är, i igelkottsvärlden! =)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  13. Det är så roligt att läsa dina texter och vilka fantastiska bilder! Jag har aldrig sett en igelkott (eller piggelnutte som den kallas hos familjen Grep) på så nära håll.

    SvaraRadera
  14. The last picture of the hedgehog is so cute. A beautiful portrait!!

    SvaraRadera