Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

lördag 14 april 2012

Jag förstår mig inte på....
























.....mitt eget beteende ibland.
























Som idag när jag åkte till Granngården för att köpa stäppsalvia som skulle finnas bland de perenner de så idogt annonserat om till det facila pricet 5st för hundra kronor.
Det fanns så klart ingen stäppsalvia när jag kom dit.....
Så vad händer då?
Jo, jag köper ett olivträd.
Hyfsat billigt, men hur tänkte jag?
Inte kan de ersätta stäppsalvian och var ska jag ställa det till vintern?


 Sen åkte jag till trädgårdspaletten, en plantskola som alltid är rolig att besöka,
Glömde bort att det var stäppsalvia jag letade efter och kom ut med rosa julrosor, fyra doftpelargoner,en akleja och en.....
























......annorlunda prästkrage.
Nån som känner igen sig i beteendet?

14 kommentarer:

  1. Jepp, erkänner mig skyldig på alla punkter!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Näääääääääee, inte alls ;-)
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Har aaaaaldrig nåååågonsin hänt att jag har köpt något som jag inte hade tänkt köpa från början! Hur skulle det se ut!?!

    Kramar från AH (med korsade fingrar...:-)

    SvaraRadera
  4. Mitt i prick! Det är som om hjärnans förnuftiga del stängs av när man kommer in i en fin plantskola.:)
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Hihi, vad underbart! Helt sunt:)).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha, det kunde varit jag! Jag älskar Trädgårdspaletten! Var där häromdagen för att köpa fiberduk, men den var slut. Men då fixade de så jag fick följa med ut i deras förråd där de klippte till en lagom bit. Det är service. Åker ofta dit bara för att gå omkring, det är en sådan vänlig atmosfär. Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Som det kan bli, visst är det märkligt ibland? Paletten är ett härligt ställe - är så trött på alla likriktade växtkedjors sortiment.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, du är inte ensam, särskilt den här årstiden sen blir man mera mätt...
    vilket härligt ljus i dina bilder:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jaadåå! Absolut ett normalt förekommande beteende!Det finns ju såå mycket annat "runtomkring" att titta på och såå mycket man vill ha!
    Jag köper "för att den är så fin, eller den har jag inte" ....Men sen kommer frågan hemma: var ska jag få plats till den?! Fast å andra sidan, det finns ALTID nån liten plats!
    Lycka till med Oliven!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Fullt normalt beteende, gör inte alla så? ;o)

    SvaraRadera
  11. Nähä! Det där har aaaaldrig hänt mig "sss"
    Trädgårspaletten - dte är allt en riktig pärla! Dit får vi nog ta oss en dag maken och jag, med den STORA bilen. Där hittar man alltid något skoj som ju naturligtvis fanns med på inköpslistan =P
    Ha en fin söndag / Kram gittan

    SvaraRadera
  12. Naturligt beteende... Olivträd är fint, men jag planterade silverpäron istället, tål uteliv...

    SvaraRadera
  13. Låter mycket bekant!
    Fick mig, att inse, att det var väldigt längesedan jag besökte Paletten.
    Ha en bra vecka!
    Eva

    SvaraRadera