Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

tisdag 26 april 2011

Älskar.....






































......de här små röda tulpanerna som det dyker upp några stycken av varje år.


Älskar inte de här röda och gula tulpanerna som jag försöker ta kål på varje år. Borde väl älska dem eftersom de återkommer så troget. De får stå där tills de har blommat färdigt , sen ska jag hitta en ny plats till dem för det var ju......





























......jag tänkte egentligen.



7 kommentarer:

  1. Glänser som siden, gör de små röda söta:)

    SvaraRadera
  2. Fina de helt röda små :-) Har också gulröda tulipaner som dyker där jag egentligen inte alls vill ha dom. Samtidigt blir man ju så glad av att se dom.... även om dom står 'fel'..... och den där flyttningen glöms alltid bort hos mig ;-) Så kvar står dom.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Vad vackert det är med murarna :-) Stengalen som jag är!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. De små röda är jättefina - de stora röda och gula är nog hattulpanerna nr 1 bland oss trädgårdsfolk, hehe. De är fööör stora och blaffiga många gånger. Klipp av blommorna och sätt i en vas...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Det är ju konstigt med de där gula och röda tulpanerna, alla har dem men inte många är förtjusta... Jag har försökt gräva upp dem, men lökarna ligger så djupt så de går alltid av och kommer troget även nästa år.. /Katarina

    SvaraRadera
  6. jag har också röda tulpaner som är sååå fel i en rabatt, trodde att jag hade flyttat dem men tydligen så låg det någon ök kvar. men av någon anledning så har jag lärt mig att älska dem för de är så "mal place"
    Kram Pella

    SvaraRadera