Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

lördag 29 maj 2010

Efter regn kommer solsken....




....och sniglar. Detta lilla drama utspelade sig på sidan på vår trappa igår eftermiddags när jag höll på att möblera om i en rabatt...Visst är de söta och utrycksfulla....
Hur det slutade?
Lyckligt...väldigt lyckligt....men min anständighet förbjuder mig att visa hur.......



10 kommentarer:

  1. Otroligt charmiga bilder! Härliga små krabater. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. En sån solskenshistoria.
    Om det däremot handlat om sniglar och inte snäckor hade jag sagt "usch, nej och fy!"
    Det är också en sorts moral...

    SvaraRadera
  3. Men du vad fina sniglar och roliga bilder på dem du fångat..... Vackert med de olika färgerna på husen. Snyggt jobbat!

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Kul bildserie:)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. HÄNFÖRD! Hur skall jag nu kunna döda dessa blomförstörare?
    :)

    SvaraRadera
  6. Trampar och kramar sönder alla jag stöter på.
    Du har fångat dem fint på bild. Nästan så jag ångrar mina tilltag - men bara nästan. I år har de varit talrika - fler än någonsin tidigare.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Härlig bildserie som får mig att tänka på balladen om de tre sniglarna som hade varit och festat kvällen innan...
    "Det var en snigel och en snigel och en snigel.
    och dom hade vart i stan och rullat hatt..."
    Balladens story är att de två sniglarna skickar iväg den tredje för att skaffa magnecyl mot baksmällan, men ja, du vet vilken fart sniglar håller...osv och de två tröttnar efter ett tag på att vänta...Kontentan är att nr 3 är på hörbart avstånd och då tröttnar på att snigla efter magnecyl... Finn Zetterholm tror jag har gjort balladen en gång på 70-talet.
    Kul att du hittat in på min nyaste blogg. Den är på uppbyggnad, när tid medges.
    Ha en skön vecka!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  8. Sött! Tyvärr brukar jag trampa ihjäl sniglar varje gång jag är ute. Och det är lika läskigt varje gång det obehagliga kraset hörs. Tur man inte tittat nämare på dem, gett dem rara namn och sett passionerad snigelkärlek.

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fina bilder! /KGT

    SvaraRadera
  10. Ja, visst är de söta - på bild! Jag avskyre dem, de är verkliga roffare, äter allt och mycket! Jag trampar också snabbt ner de jag ser, men de har en viss förmåga att gömma sig i buskaget i rabatterna...Och högt upp i träden sitter de o glufsar på löven! Fy, fast söta så här...
    Och detta regnet vi har, gör att de stortrivs.
    Ha en bra tisdag! Lenas trädgård

    SvaraRadera