Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

onsdag 21 november 2012

Det blev...
























.....precis som jag trodde.....
























.....ännu en dag med räfsan.
























Räfsade det värsta och körde sen över det som var kvar med gräsklipparen.
Det är nästan så jag önskar mig ett snötäcke nu så jag slipper räfsa mer i år.
Fast snö i november hör till ovanligheterna här i skåne så det blir väl till att fortsätta med räfsan nästa vecka.


























Det känns väldigt priviligierat att ha en arbetsdag i den stora trädgården mitt i veckan.
Medans kroppen arbetar kan tankarna fara hur de vill.
Resterande dagar arbetar jag ju på förskola och där ges det sällan tillfälle för eftertanke.....där gäller det istället att vara "här och nu" hela tiden.

15 kommentarer:

  1. Vackra bilder! Och maskrosen ger minsann inte upp i första taget:)). Att du kan köra med gräsklipparen låter fantastiskt i mina öron, här hade den bara grävt ner sig i leran.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag skanske vara glad över att jag inte har några stora träd än och slipper räfsa löv
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också dagar när man får hålla i räfsan och låta tankarna fara runt som det vill. Redan i morgon hoppas jag på en fin trädgårdsdag.
    Gillar din maskros - mums!
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Jag tror inte det blir något mer trädgårdsarbete för mig i år, men snart blir det vår igen!!!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Lediga dagar mitt i veckan är underbara, tänk så mycket man hinner med. :-)

    SvaraRadera
  6. Måste vara skönt att ha 2 så skilda arbetsuppgifter//Britt

    SvaraRadera
  7. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvaraRadera