Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

söndag 4 mars 2012

Mission.....
























.....completed.
























Penseérna är planterade och äppelträden klippta.
På tur att klippas är Thujahäcken i bakgrunden.
Det vill jag  göra så tidigt som det går för att slippa trampa runt och skada det som växer i rabatten framför.


9 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder du har tagit!

    Mmmm, penseer betyder vår. Söta små vita.

    Snyggt klippt!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att komma igång med vårstöket. Supersöta penseér!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Skönt att få det gjort. Jag mitt kvar men jag skall ha hjälp iår tänkte jag.
    Härligt vårljus det har varit i helgen.
    Ha en god start på veckan
    annika

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att ha träden klippta, då kan du bocka av det på listan:)). Så söta ljuvliga penséer! Jag har inte hunnit köpa några ännu... jag brukar vara tidig med det men tydligen inte i år:).
    Ha en bra kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Lyckost som kan vårstöka, hos oss är det hemskt mycket vinter fortfarande... Fint foto på penséerna!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Jag håller med Laila - lyckost som kan vårstöka! Vi har också aaaltför mycket vinter ännu med ca 1meter snötäcke kvar, men jag har börjat klippa äppelträden lite i taget.
    Ha en skön start på veckan!
    Sandra

    SvaraRadera
  7. Hej Anncharlotte!

    Fint med violerna i motljus och de hårt klippta träden är snygga, till och med nu innan det har slagit ut.

    Ha det gott
    Kristina

    SvaraRadera
  8. Det är en väldigt bra tid att klippa vintergröna häckar nu. Tujahäcken klipper jag därför att småfåglar gör gärna bon därinne och då vill jag hinna klippa innan någon pippifamilj tänker flytta in i häcken;)))!/Anja

    SvaraRadera
  9. Vad fint det blir!
    Brukar göra som du, klippa när det fortfarande finns tjäle kvar i jorden.
    Tittade på penséer i plantskolan idag men det blev inga. Tror att de kalla vindarna fick mig att tänka om.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera