Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

tisdag 30 november 2010

Ute....





....i min trädgård är det kallt och fullt av snö. Solstrålarna tar sig med nöd och näppe över grannhuset...









...och istapparna ser farliga ut...det gäller att akta sig när man går ut...







Inomhus har jag hängt upp barnens adventskalender...en om dagen i tjugofyra dagar gånger fyra barn.
En tradition som ingen riktigt vill sluta med...



11 kommentarer:

  1. Bra idé på adeventskalender//Britt

    SvaraRadera
  2. Vilken praktisk kalender! Nog många mödrar som skulle välja en sådan om de kunde välja om;)

    SvaraRadera
  3. Åh.... det är så där du gör alltså.... Jag såg det inte riktigt framför mig när du berättade det tidigare.... Så fiffigt och vackert! Ja, ikväll ska jag ta itu med kalendern till mina barn.... Få ser hur det blir i slutligen.......

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Det fanns en tid när jag packade in nittiosex små paket...inte så nyttigt med godis förstås, men alltid uppskattat och som alternativ till en massa små onödiga prylar så är det toppen...

    SvaraRadera
  5. Hej AnnCharlotte,
    Så vackra bilder.
    Gillar kontrasten mellan den vita snön, istapparna och all det färgrika godiset! Mums!!
    Ha det så bra.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  6. Tittade ut på det fina vädret när jag satt på jobbet idag, och tänkte att det borde bli fina bilder. Och det blev det ju, det ser jag på dina! Skojig och praktisk kalender, vi har bara paket på helgerna numera. /Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilka läckra vinterbilder. Istapparna är så vackra! Jag älskar att fota is, men det är inte så lätt att hitta.
    Vilken smart och vacker adventskalender du har skapat!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  8. Bra adventskalender, jag är en grym mamma och har avskaffat det här, men din ser överkomlig ut!
    Vackra vinterbilder, hann inte ta en bild i dag i solen, tyvärr, jobb, jobb.
    Visst blir hunden renare i detta vädret, det är många fördelar, fast just nu fryser jag..får väl elda mera. kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fin och rolig adventskalender!! Lite lagom lättfixad... själv höll jag faktiskt på att ta mig vatten över huvudet med julkalenderprojektet... Men nu hänger den där!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Man kan tro att du bor i Norrland.
    Förstår att barnen vill fortsätta med den goda adventskalendern. Kul med lite egna traditioner:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Vilken jättehärlig kalendervariant (- och frestande bild)! Den har jag aldrig sett förut. Det är minsann nästan så jag blir sugen på att ta upp traditionen igen.
    Kram

    SvaraRadera