Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

onsdag 20 oktober 2010

På plats....




...inomhus för vinterförvaring är....







....femton pelargoner.Inte så hemskt många egentligen....







....men när jag tänker tilbaka på förra hösten då jag tog in tre för förvaring som jag både lyckades övervintra och ta sticklingar av, och räknar med samma förökningstakt plus några eventuella inköp så skulle det kunna bli sjuttiofem typ....
Det blir väl till att hålla sig i skinnet när det är dags att ta sticklingar till våren....fast det blir nog svårt....för det är ju så kul...





10 kommentarer:

  1. Så fina de fortfarande är!
    Jag har inte tagit in mina ännu, men måste, måste innan de stryker med om frosten slår till snart igen.
    Man samlar snabbt på sej av de små godingarna, jag har rosenpelargoner som mina favoriter...

    SvaraRadera
  2. Superfina - spara och föröka så mycket som får plats. Att slösa är härligt!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Måste kännas bra att ha en plats att vinterförvara dom. Så du kan få triljoner med pelargoner... Härligt med lyxigt överflöd ;-)

    Basketen gick jättebra... dom vann!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Är redigt avundsjuk på dig som har plats för dessa beauties att övervintra.
    Fina är de som sjutton.

    Annelie

    SvaraRadera
  5. Oj, ska de va så fina nu? Då måste jag ha plågat mina svårt. Pelargoner är inte min starka sida men de är ändå favoriter. Dina var verkligen urläckra. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder. Jag blir verkligen imponerad!!! Va´ duktig du är som klarar få dem att överleva vintern. Mina står fortfarande i orangeriet och har blivit megastora. Önskar att jag kunde få dem att övervintra, men...
    Tack söta rara...för din gulliga kommentar hos mig...värmer sååå gott.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  7. Så många pelargoner du har! Den röda liknar Bornholmspelargon, är det det?

    SvaraRadera
  8. Gött att ha någonstans att förvara dem. Själv har jag inget bra ställe vilket irriterar mig oerhört.

    Sååå fina bilder från din morgonpromenad!!!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Den nedersta är en rosebud, den övre vet jag inte ;)) i vanlig ordning för att vara mig ;))
    Jag har fyra i vardagsrumsfönstret och resten står i tvättstugan i källaren.

    SvaraRadera