Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

onsdag 21 april 2010

Maria Bergs....




...trädgårdstema denna veckan handlar om hur långt knopparna har hunnit slå ut....
Hos mig håller ormpilen på att slå ut...vilket ger mig en ambivalent känsla för snart ser jag inte de vridna grenarna längre....





Desto trevligare är det att Silverpäronet håller på att slå ut. Här ser jag fram emot vita blommor och fint silverglänsande blad. Även stammen har lite silverglans.






Mest glädjande är att min två gånger flyttade och hårt beskurns New Dawn ros har kommit igång rejält....

9 kommentarer:

  1. Trots kylan kommer alla skott och knoppar fort nu.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. I vissa fall är det vackrare utan blad. Ganska härligt egentligen.
    Jag har också några rosstubbar som ser ut din New Dawn men i mitt fall handlar det om förvuxna rotskott, där den ädla rosen gått ut. Men det gör inte grundstammen trots misshandeln.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Mitt nyplanterade silverpäron håller också på att spricka upp.

    SvaraRadera
  4. Så vackra grenar, knoppstadiet är särskilt vackert. Och 'New Dawn' kommer igen, fattas bara.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Knopp inger hopp.

    Just nu känns det lite hopplöst för sedan 10 minuter så vräker snön ner.

    SvaraRadera
  6. Riktigt aprilväder har det varit idag...regn, snö, sol och hagel ;(

    SvaraRadera
  7. Haaarliiit!!!

    Ja fyy vilket väder det varit idag...drar täcket över huvudet igen..

    SvaraRadera