Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

torsdag 5 juli 2012

Det är nåt speciellt....


























....med stjärnflockan, astrantia major, som jag bara ser när jag fotograferar den.
Kan inte riktigt peka på vad det är men det har nog att göra med hur ljuset silas genom kronbladen.
Stjärnflockan är nog den mest fotoguenica blomman jag vet....

7 kommentarer:

  1. Jag håller med! Det är nåt speciellt med Stjärnflockan!
    Kram/Nora

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder! Det är något speciellt med stjärnflockan helt klart:). Du har fångat det så snyggt.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag har också stjärnflocka i min trädgård, men jag håller med om att man inte riktigt ser den ordentligt annat än genom kameralinsen. Den är alldeles underbar när man kommer nära, men blir lite anonym där den står!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, hon är så vacker! Hos mig ratas stjärnflockan av sniglar...har inga problem alls. Att fota stjärnflockan med macro är magi!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Ja det kan du ha rätt i, vissa växter får lite extra skjuts genom kameran. Mina stjärnflockor får jag försvara mot sniglarna, men de som fick bäst fart från början i våras har klarat sig hyfsat. Några är helt nerätna, men resten är verkligen som finast just nu.

    SvaraRadera
  6. Jag älskar stjärnflockor! Kommer tidigt på våren, blommar jättelänge och matchar nästan alla andra blommor. Tyvärr har jag problem med minerarfluga, men det är lite bättre i år än i fjol.

    SvaraRadera