Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

söndag 1 maj 2011

Monster eller.....




.....vad tycker du?
Jag kan förundras över skönheten hos en äng full med maskrosor för att i nästa stund föfasa mig över.....






....enstaka exemplar som letar sig in i träddgården.

11 kommentarer:

  1. Hihi... den första maskrosen tycker man är gullig men när de tusen andra kommer...... :)

    Ha en skön första maj! ♥

    SvaraRadera
  2. Jag lutar nog åt monsterbeskrivingen :-) ... just p g a att en del av vår gräsmatta har just de där tusentalen med maskrosor som dyker upp varje år och blommar som mest fram till midsommar. MEN, jag tycker ändå att det är en intressant och lite cool växt också. På Wij trädgårdar odlar dom maskrosor i köksträdgården. Tror förvisso inte det är den vanliga gräsmatte-maskrosen, men i alla fall :-)

    Ha en fin dag!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det ser så härligt ut med en gul äng av maskrosor :) men där går väl gränsen :) Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Maskrosor i en kohage - snyggt. Maskrosor hos mig - FUUULT!

    Ha en bra vecka.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Jag gillar kontrasten mellan gräsets gröna färg och blommans gula, tycker det är så vackert i mängder.

    Men de hör inte hemma i trädgården, där är min man snabb med maskrosjärnet :))

    SvaraRadera
  6. Man blir så gul om näsan när man luktar på den:o))))))

    Jag har rosa och vita maskrosor .de har ju förstås stamtavla och är lite ädlare sort.
    Så de flyger inte och far överallt utan jag håller dem i strama tyglar.:o)))))

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. När maskrosorna precis har börjat blomma tycker jag de är underbar. Vad jag tycker om alla fröställningar skall jag tala tyst om.
    Du visar så vackra bilder på detta monster.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Jag är också kluven, de är ju fina men det blir ju lätt liiite många... /Katarina

    SvaraRadera
  9. I naturen ser de härliga ut men inte i min trädgård.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Min mamma älskar maskrosor så för mig är de underbara!

    SvaraRadera
  11. jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till dom. Jag är ingen person som tar bort maskrosor från gräsmattan däremot gillar jag inte då de sitter mitt i en planta.Men vackra är de då de blommar, lyser som solar.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera