Etiketter

Acaena microphylla kupferteppich adventsljus ajunga reptans akleja alchemillamollis alchemist alunrot amaryllis Aquilegia viridiflora astilbe astrantia major benved berberis bergenia blodfläder blommig fredag bokhäck boll-x bronsfänkål brun taggpimpinell brunette brunnäva buxbom chocolate soldier cikoria clematis cypress daggkåpa daglilja dahlia dammen doftpelargon elefantgräs entrerabatten eucalyptus fekor fetknopp fikonträd fjärilsbuske fototävling frilandshibiskus Fritillaria meleagris funkia Geranium phaeeum glaspärlebuske grodor gräsmatta gullregn happy first love hassel helichryssum hortensis hosta hyacint hyacinter hybridkejsarolvon hydrangea arb invincibelle häggmispel höstanemon höstsilverax höstöga idegran inez iris isranunkel jack frost julros järnek katalpa katsura kaukausisk förgätmigej kebnekajse kirskål klätterbenved kopparstarr kungsängslilja kärleksört lavendel ligularia ligularia dentata desdemona ljung lungört lysimachia atropurpurea lönn magnolia malus domestica golden hornet maskros million bells min lilla trädgård mint frost moodboard mossa murgröna mördarsnigel new dawn nora barlow näckrosor näva olivträd olvon ormbunke ormpil ormskägg ormöga ornithogalum palace purple palmlilja panteramaryllis paradisbuske peace pelargon perukbuske petunia pion plymspirea plättar i luften praktnäva praktvädd prydnadsapel prärien pumpa ricin ringblomma rododendron rosor rringblomma rödbladig revsuga rödlysing rönnsumak salza sambucus nigra black lace samobor schneewitchen sedum silverpäron skogsaster slingerpilört snödroppar snötörel solros spansknäva sparvhök stenparti stjärnflocka strutbräken summer snow tagetes taklök The alchemist thuja trappa tulipa turkestanika tulpaner vallmo viburnum burkwodii vildvin vindruvor vintergäck viol woodland x-boll yucca filamentosa

fredag 10 juli 2009

Det är aldrig försent....

...att lära sig något nytt. Det jag lärt mig är att göra ett bildspel och att få in det i bloggen (det kan förmodligen alla sveriges nioåringar men för mej som inte är född med en dator i handen är det en bedrift;)).....så här kommer lite bilder från min egen trädgård i form av ett bildspel...

6 kommentarer:

  1. Mmm. Man skulle kanske fråga sin nioåring(snart 10) om detta...Jag har gjort någon slags av bildvisning(slideshow) både på rosorna och min "fotokonst", som finns längst ner på mina bägge bloggar, men din version var lite mer avskalad...
    Snyggt, och vackra bilder!
    Trevlig Helg!
    AnnA

    SvaraRadera
  2. Vad läckert. Det går ju att göra så mycket med datorn men jag är ju inget geni jag får i regel rådfråga mitt barnbarn han kan .

    Men man lär så länge man lever, vi är väl bra på något annat.HIhi.

    Ha det gott

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Snyggt, kanske jag också klarar av att göra ett bildspel. Har inga barn hemma att fråga. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Måste säga att du har en underbar trädgård och vackert bildspel =)

    kram K

    SvaraRadera
  5. Ååh vad roligt med bildspel!! Du har verkligen vackra blommor plus att du är verkligen duktig på att fotografera! Vilken tur och ha barn i hemmet, för dem små liven är datorer pice of cake :P Håller med om att det är aldrig för sent..och man lär sig nytt varje dag.

    Ha en trevlig fortsatt på helgen!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  6. Jag fick faktiskt ingen hjälp utan fixade det själv, men samma dag gjorde min nio(snart tio)åring en film som efter att ha bett om att få låna sladden man har mellan kameran och datan, tog det en liten stund sen låg det en film på youtube, med texter och musik. De har liksom ingen rädsla för att prova. För mig tog det mycket längre tid....

    SvaraRadera